Memori 2008 Ep7 (Akhir)~


Hari-hari terakhir 2008 sangat mencabar.Barangkali proses untuk kita semua menjadi lebih matang pada masa yang akan datang ini.Peluang untuk diri kita membaiki kesilapan lampau dengan hadirnya berbagai masalah untuk kita menyelesaikannya.Gagal, tewas, bencana, dugaan dan istilah-istilah yang sewaktu dengannya ini bukanlah titik pengakhiran kepada sebuah kehidupan, tetapi sebenarnya pembuka langkah untuk kita mengharungi kehidupan baru di hadapan kita.

Hari ini merupakan kali ketiga untuk tahun ini sahaja, laptop kesayangan saya akan dibedah.Dia koma.Saya fikir bukan apendix.Selama ini dia setia membantu memudahkan kerja-kerja saya dalam urusan duniawi dan ukhrawi.Tanpa dia, banyak maklumat saya hilang, banyak reminder saya lupus dan banyak kenangan-kenangan saya lesap.Semoga dia cepat sembuh.

Untuk hari yang mendatang ini, sama-samalah kita tetapkan matlamat kita dengan jelas, ikut kemampuan diri kita sendiri dan bemanfaat untuk agama kita.Matlamat kita biarlah realistik, bukan retorik!Semangat baru.Aspirasi baru.Strategi baru.Begin with the end in mind!

Buat Ma, Abah, Adik-adik, kaum kerabat, guru-guru, sahabat-sahabat, kenalan-kenalan di alam nyata mahupun di alam maya, dan kepada sesiapa saja yang mengenali diri saya, di kesempatan ini saya Mohd Ikram Hakim bin Mohd Radzi memohon kemaafan diatas segala silap dan salah, tergurau, terkata, terganggu secara sengaja mahupun tidak selama perkenalan kita ini.Mohon dihalalkan segala makan, minum, kredit dan segala yang terguna.Terima kasih banyak-banyak di atas segala jasa dan bakti kalian yang tidak terkira buat diri ini.Hanya ALLAH saja yang mampu membalasnya.Doakan saya di sini.Sekian, salam akhir 2008 dari saya buat kalian.~

0 Comments to "Memori 2008 Ep7 (Akhir)~"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft