Malu-Malu Kucing

Assalamualaikum w.b.t.

Usai balik dari peperiksaan komputer tengah hari tadi, aku singgah sebentar ke rumah Teratak Bonda.Bersama sahabat2 di kuliah mungkin berbeza dengan bertemu sahabat2 di rumah.Kenapa? Entah..~Manis Berukhuwwah..

Ehhe, terkenang kisah petang tadi di Teratak Bonda, membuatkan bibirku tersenyum lebar.Gempar juga kalau jadi macam tu erk..Mintak2 dijauhkan.Sayang jugak kamu2 kat aku ni.Keprihatinan kalian aku hargai, terharunya!!!Nak2 kepada penghulu .Terima kasih banyak2 erk..Dah nak menangis ni, tapi tak keluar2 jugak airmata aku ni..



Tukar topik pulak.Terlintas dalam fikiranku ini, kadangkala kita malu untuk berbuat baik kepada orang yang berada di sekeliling kita.Aku ambik satu contoh, jika di Maghribi ni, semasa solat jemaah, Arab ni memang akan merapatkan saf serapat2nya.Walaupun ruang tu hanya kecil, tapi masih lagi mahu masuk ke dalam saf tersebut.Susunan kaki dalam saf tu memang rapat.Tiap2 rakaat, mereka ini sentiasa memperbetulkan kaki2 mereka sampai betul2 tersentuh dengan kaki jemaah sebelah.Namun, aku melihat bagi orang Melayu dengan Melayu pulak, nak bersentuh bahu dalam saf sembahyang pun susah.Aku tak tahu, malukah?segankah? atau badan berbaukah?atau apa..

Sabda Nabi S.A.W. dalam riwayat Bukhari, "Dan adalah salah seorang daripada kami merapatkan (sehingga tersentuh) bahunya ke bahu kawannya (jemaah sebelahnya) dan kakinya dengan kaki jemaah disebelahnya."

Malu nak buat baik kepada orang di sekeliling kita??Erm, kalau dengan keluarga tu, masa jauh2 ni la baru rasa rindu ee...itulah hikmah berjauhan..ehhe~



~no time for love~
1206am
2 JamadilAkhir 1429h

34 Comments to "Malu-Malu Kucing"

  1. sape kata tak boleh..haa haaa sape katee....wi mai sini.mbuh apee...ahha~

  2. eheh..mekasih la bang chiqqq..alamak,terlebih sudaa..=P

  3. Maghribi

    Salam.

    Sedikit pembetulan:

    Yang saudara kata: Sabda Nabi S.A.W. dalam riwayat Bukhari, "Dan adalah salah seorang daripada kami merapatkan (sehingga tersentuh) bahunya ke bahu kawannya (jemaah sebelahnya) dan kakinya dengan kaki jemaah disebelahnya."

    Ini bukan sabda nabi s.a.w, tapi kata2 sahabat yg meriwayatkan hadis yg menyuruh dibetulkan/diluruskan sof.

    Perlu diberitahu di sini bahawa perbuatan merapatkan buku lali dgn makmum di sebelah dlm sof bukanlah sunnah. Boleh rujuk buku Syeikh Bakr Abu Zaid: Laa Jadeeda fi Ahkam As-Solaa8.

    Utk download buku tersebut:
    http://www.waqfeya.com/book.php?bid=1507

    Sekian.

  4. terima kasih diatas pembetulan itu.

    barakallahufiik.

  5. Anonymous

    where to buy xanax online xanax detox - s 90 3 xanax bars

  6. Anonymous

    lorazepam drug buy lorazepam no prescription online - ativan overdose treatment

  7. Anonymous

    buy xanax 2mg lorazepam vs xanax - drug interactions dramamine xanax

  8. Anonymous

    buy diazepam diazepam 5mg tablets side effects - diazepam dosage side effects

  9. Anonymous

    buy generic xanax xanax show up on drug test - does xanax show up thc drug test

  10. Anonymous

    buy ambien online overnight ambien mg doses - drug company makes ambien

  11. Anonymous

    xanax 1 mg xanax and alcohol - xanax side effects snorting

  12. Anonymous

    buy diazepam valium or diazepam - buy diazepam 2mg

  13. Anonymous

    buy diazepam online diazepam 2mg sleep - diazepam teva 3927

  14. Anonymous

    discount xanax mixing sleeping pills xanax - xanax effects wiki

  15. Anonymous

    diazepam dosage for dogs what is diazepam 10mg - diazepam half life

  16. Anonymous

    cheapest ativan ativan 4 weeks pregnant - ativan 2.5 mg online

  17. Anonymous

    xanax pills xanax bars effects - online eczane xanax

  18. Anonymous

    generic ativan cheap ativan online - 1 mg ativan and alcohol

  19. Anonymous

    can i buy xanax online xanax for insomnia - buy xanax online visa

  20. Anonymous

    buy cheap ativan ativan trip - ativan mg

  21. Anonymous

    lorazepam without prescription generic lorazepam vs ativan - ativan yeast infections

  22. Anonymous

    generic ativan ativan and alcohol effects - lorazepam 1 mg from india

  23. Anonymous

    cheap ambien no prescription cost for ambien cr - ambien side effects nightmares

  24. Anonymous

    soma without prescription buy genotropin (somatropin) - carisoprodol 350 mg uses

  25. Anonymous

    ambien online pharmacy ambien side effects libido - ambien cr while pregnant

  26. Anonymous

    cheap carisoprodol soma drug of abuse - buy soma legally

  27. Anonymous

    buy ambien online no prescription ambien sleep plane - ambien cr medication guide

  28. Anonymous

    buy ambien online no rx ambien side effects eyes - ambien causes insomnia

  29. Anonymous

    order ambien ambien not going sleep - generic ambien kmart

  30. Anonymous

    buy soma buy hgh somatropin injection - buy soma underwear

  31. Anonymous

    buy generic valium online doctor prescription valium - valium 90

  32. Anonymous

    buy diazepam generic valium valium 5 mg - valium 5mg for flying

  33. Anonymous

    Your own ρost provіdes eѕtаblіshed hеlpful tо myѕelf.
    It’s геally helpful and уоu're simply clearly quite educated in this area. You have opened my personal eyes for you to different thoughts about this specific subject matter along with intriguing and sound written content.

    Feel free to visit my web-site buy ativan
    Feel free to visit my page - buy ativan

  34. Anonymous

    Your own aгticle offers provеn necessаry
    to us. It’ѕ extremely useful and уοu're simply naturally quite educated in this area. You have popped my own eye to varying opinion of this particular subject matter using intriguing, notable and reliable articles.

    My blog ... buy phentermine
    my web site :: buy phentermine

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft