Ekramhakim di Saifulislam.Com~

Kenangan Ustaz Hasrizal bersama sahabat-sahabat IQT~

Disini saya paparkan beberapa komen Ekramhakim di blog Ustaz Hasrizal atau lebih dikenali sebagai Abu Saif, Saifulislam.Com berkenaan dengan isu pemboikotan barangan Yahudi dan Amerika serta kemasukan pengaruh pemikiran hedonisme oleh pihak musuh.Semoga perkongsian ini beroleh manfaat bersama.

1."Mungkin boikot mendapat populariti setelah mendapat publisiti meluas dari pihak media dan pemimpin.Orang sana mintak boikot, orang sini mintak boikot, orang situ mintak boikot.Itulah peranan sebenar media.Mengawal pemikiran masyarakat.Macam Hollywood juga, mereka sudah dapat mengawal pemikiran kita sejak beberapa kurun lamanya dah..

Saya tercari-cari MUSLIM yang berfikiran ‘baik’ dalam bidang media ini.Bila lagi ya?"

2."Hedonisme adalah fenomena hiburan yang melampau.Mungkin bersukan secara melampau juga merupakan satu simptom-simptom hedonisme juga. EPL? EUFA? EURO? WORLD CUP? dan sebagainya lagi.Ada mahu kongsikan pendapat?Ini bukan kenyataan, cuma mahukan perbincangan.=D"

3."Imbangkan boikot dengan produk kualiti.Jangan dilupa di sini ustad gazetkan warga muslim Turki MENYOKONG PERNIAGAAN MUSLIM YANG KOMITED.Muslim yang amalkan ISLAM, Muslim yang REALITI, bukan ILLUSI.

Konsep perniagaan Al-Arqam mungkin boleh diadaptasikan.Pernah dalam web blog Al-Arqam membuat kenyataan, lebih kurang begini, “MUSLIM sibuk dengan ekonomi ISLAM, tapi siapa sebenarnya yang kuasai ekonomi sekarang?Bukan MUSLIM.Sekarang ini kita dalam usaha ke arah ekonomi ISLAM ini”



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

0 Comments to "Ekramhakim di Saifulislam.Com~"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft