Idzwan Saujana di OIAM

Zaman budak-budak dulu, saya biasa tengok nasyid sebelum dan selepas rancangan solat Jumaat di RTM 1. Ada kan? Kalau anda macam saya, mesti anda tidak pergi solat Jumaat jugak kan? Kantoi! Zaman budak-budak..

Kumpulan nasyid yang biasa keluar TV Raihan, Rabbani, Hijjaz, Saujana dan lain-lain lagi. Satu hari, nenek saya pernah pesan pada saya sambil menunjukkan pada arah kumpulan Saujana yang sedang bernasyid di TV pada masa itu. Ini kisah benar, bukan kisah dongeng. Alhamdulillah saya masih ingat. Nenek saya pesan :-

Nenek : "Abang, kekgi (nanti) besar-besar nanti tok nak tengok abang jadi macam hok (yang) nasyid dalam TV tu.."

Hari ini saya rasa nak tanya balik pada nenek saya,

"Tok, betul ke tok nak suruh abang jadi macam dia?"

Di sini saya tidak membuat sebarang kenyataan kecuali melontarkan persoalan kepada nenek saya sahaja. Lihatlah, nilailah dan berfikirlah. Jangan terlalu cepat menghukum. Moga kita diberi kekuatan dengan ujianNya. Ameen.



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

11 Comments to "Idzwan Saujana di OIAM"

  1. tok,bukan nk lawan org tua..

    tapi 'abg' nak cakap skit ar..hehe

    xyah la jadi mcm die..huhu..

    rosak abis !!!

    keram skrg da hebat..

    jeles plop...hehe

    juz be urself,keram!!

  2. abang.. betul ke ning?? orang tule je keR

  3. ++ibnu zaid, eheh..hebat mendenye..

    ++onyor ixyca, erm, btol kot..xdop ke citer2 dinu sal mende ni?

  4. Salam ekramhakim..ana Faiz, belajar dekt France..selamat berkenalan..samelah kite, org Ganu..huhu

  5. semacam tidak percaya saja~

  6. ++puding karamel, erm..semoga kita diberi kekuatan..ameen.

    ++faiz, selamat berkenalan jugak.ada masa mari ah sini.ganu duk mane?

    ++Wardatulhamra, xtaw aa, yg penting jangan terlalu awal menghukum..

  7. nak akta heran, rasenya mcm.....

    anyway, "dr."?

  8. mungkin ada sesuatu yang terjadi pada dia..sama-samalah doakan semoga awak bukakan pintu hidayah untuk dia..

  9. macam tak percaya pule...

  10. memang susah nak percaya..erm.no komenlah untuk stakat ni..cume doakan moga diberi hidayah dan kita diberi kekuatan..ameen..

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft