Filem Pertama Lakonan Saya-Selamat Menonton!

"Cinta dalam hati saya hanya untuk orang yang benar-benar ikhlas mengenali saya, bukan untuk dipersendakan.."-Kata-kata seorang wanita, Syuhadah.

Saya quote ayat diatas untuk menerangkan bahawa perempuan jangan terlalu mudah melafaz cinta. Maruah seorang wanita adalah mahal, jangan dimurahkan.

Saya tak pasti samada filem ini betul-betul bagus untuk ditonton atau tidak. Tetapi melalui respon-respon media, ada perkara positif dalam filem ini dan saya tidak nafikan masih banyak yang perlu diperbaiki dalam Islamisasi industri filem tanah air. Apapun tahniah kerana unsur-unsur dakwah Islam sudah disuntik dalam filem-filem Malaysia. Tunggulah lakonan saya pula nanti ya!


"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

7 Comments to "Filem Pertama Lakonan Saya-Selamat Menonton!"

  1. muslim

    Kenapa? Ustaz-ustazah tak boleh jadi pelakon? Ustaz-ustazah tak boleh tengok filem? Ustaz-ustazah tak boleh ceburi dakwah dalam medan hiburan? Be Versatile! Jangan jumud, jangan hanyut.

    Boleh seorang ustaz dan ustazah menjadi pelakon tetapi pastikan bidang lakonan itu tidak bersifat hiburan dan bercampur gaul lelaki perempuan. Boleh seorang ustaz dan ustazah menonton filem tetapi pastikan pelakonnya tidak melampau pada pakaian dan sebagainya.Medan hiburan bukan medan dakwah, dakwah bukan hiburan tetapi dakwah terselit unsur berhibur. Zaman ini bukan zaman para ulama, zaman ini zaman fitnah. Mampukah para ustaz dan ustazah mengelakkan fitnah ini.wassalam

  2. ambe tgk doh cite ni..
    bagus jgk la..byk ayat2 best..
    rase nak tgk lagi..hehehe
    klakar pon klakar..

  3. Pengarah filem ni orang cina, memang respek pengarah dia ni...teringat katanya " saya memilih pelakon yang betul2 memakai tudung " dan " filem ini saya tonjolkan imej religion " bagaimana seorang cina yang xmuslim punyai idea islamic...pengarah melayu hempeh dan sampah2...

  4. best ke cite nih? ni rse nk tgk nih

  5. kalau tak silap saya, pengarahnya adalah ahmad idham.

  6. Not perfect person's

    "Saya quote ayat diatas untuk menerangkan bahawa PEREMPUAN jangan terlalu mudah melafaz cinta. Maruah seorang wanita adalah mahal, jangan dimurahkan."

    Penulis itu harus adil dalam setiap penulisannya.

    Meneliti dan memerhati dari segala sudut sesuatu situasi.

    Teruskan perkongsian saudara.
    Sekian, terima kasih.

  7. D

    pengarah adalah ahmad idham, tapi skrip n penerbit serta ilham rasanya dari David Teoh..skrip yg santai tapi mudah faham..serta tepat untuk DF pada muda mudi secara tak langsung melalui filem..

    *DF=dakwah fardiyyah..how come the such of inspiration in this movie came from a chinese..??
    semoga dia di beri petunjuk...

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft