Lepas Stadium, Pusat Akuatik Pula..

Pusat Akuatik MBKT, Kuala Terengganu

KUALA TERENGGANU 4 Jun - Kebimbangan kerajaan negeri terhadap tahap keselamatan projek mega yang baru siap di negeri ini berasas apabila Pusat Akuatik Majlis Bandaraya Kuala Terenggannu (MBKT) di Batu Burok di sini telah menunjukkan tanda-tanda bermasalah.

Air dari kolam renang di pusat itu dikesan meresap masuk ke lorong yang memisahkan kolam renang dengan 13 buah kedai di sisi pusat itu menyebabkan air bertakung lalu memasuki premis perniagaan itu.

Masalah itu didedahkan oleh para peniaga kedai berkenaan yang melahirkan kebimbangan keadaan akan bertambah buruk jika ia tidak ditangani dengan segera.

Seorang peniaga, Siti Hajar Nadia Abdullah, 23, berkata, air mula meresap masuk ke dalam kedainya sejak sebulan lalu.

''Masalah ini tidak berlaku bila saya mula berniaga di kedai ini pada April lalu.

''Bagaimanapun, sejak bulan lalu, saya dapat lihat air dari kolam renang meresap masuk ke kedai menyebabkan air bertakung di lantai," katanya.

Gadis yang berniaga di kedai nombor empat itu berkata, semua pekedai bimbang berlaku kejadian yang tidak diingini ketika mereka sedang berniaga.

''Tambahan pula apabila berlaku runtuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin kelmarin, kami lagi bimbang tahap keselamatan di pusat ini," ujarnya.

Suasana Dalam Pusat Akuatik

Seorang lagi peniaga, Abdul Rashid Abdul Wahab, 44, berkata, air meresapi dinding hingga memasuki lorong yang memisahkan kedai dan kolam renang.

Dia bimbang jika masalah itu dibiarkan, keretakan akan berlaku dan membahayakan nyawa peniaga.

Beliau meminta kerajaan negeri segera mengambil tindakan sekurang-kurangnya terhadap masalah air meresap ini supaya melegakan peniaga.

''Kita telah memaklumkan masalah ini kepada Menteri Besar, Datuk Ahmad Said dan berharap tindakan segera diambil untuk atasi masalah ini.

''Kami bimbang jika berlaku kejadian tidak diingini di pusat ini seperti yang berlaku di stadium kelmarin," ujarnya.

Ekramhakim : Ada yang tak kena dengan projek mega di Terengganu ini. Lepas stadium, pusat akuatik pula. Kepada yang nak balik Terengganu bercuti melalui lapangan terbang, berhati-hatilah. Minta dijauhkan dari sebarang perkara yang tidak diingini. Ameen.



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

2 Comments to "Lepas Stadium, Pusat Akuatik Pula.."

  1. parok ganu lenim bohh...mang parok ah..

    mknan koho mahal
    saman mbkt koho kuat
    jalan koho jam

    dang jd bandaraya, kdg2 menyusahkan jugop..

  2. Anonymous

    nok tgk wanne cghamoh versi ustak azhar ni?dokleh staghang nok buke? internet T21 dok pakka kot..

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft