Mahu Baling Kasut Lagi~

Muntazer Al-Zeidi

BAGHDAD - Seorang wartawan Iraq, Muntazer Al-Zeidi yang membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush mahu melakukannya lagi.


Abang Muntazer, Uday semalam mendakwa adiknya itu dipaksa menulis sepucuk surat bagi memohon maaf selepas didera di dalam penjara.


Muntazer, 29, dilabel sebagai hero dunia Arab selepas dia membaling sepasang kasut ke arah Bush sebelum ditangkap dalam satu sidang media di Baghdad pada 14 Disember lalu.


Bagaimanapun, kasut itu gagal mengenai Bush yang ketika itu berdiri di sisi Perdana Menteri Iraq, Nuri al-Maliki.


Seorang jurucakap mahkamah berkata, perbicaraan Muntazer berhubung tuduhan menyerang seorang pemimpin asing akan bermula pada 31 Disember ini.


Pejabat Perdana Menteri pada minggu lalu mendakwa Muntazer menulis sepucuk surat bagi memohon maaf dan merayu Nuri supaya membebaskannya.


Bagaimanapun, Uday mendakwa surat itu ditulis tanpa kerelaan Muntazer yang kini ditahan di sebuah penjara di Baghdad.


"Muntazer memberitahu saya bahawa dia tidak menyesal dengan apa yang dilakukannya dan akan melakukan perkara itu lagi," katanya.


Uday memberitahu bahawa dia melawat Muntazer di penjara kelmarin dan mendapati adiknya itu kehilangan sebatang gigi serta terdapat kesan terbakar di telinga akibat dicucuh api rokok.


Menurutnya, Muntazer juga memberitahu bahawa dia disimbah dengan air sejuk dalam keadaan bogel oleh beberapa pegawai penjara. - AP


*Sumber dari Akhbar Tabloid Kosmo!


"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

1 Comment to "Mahu Baling Kasut Lagi~"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft