Selamat Menjalankan Tugas~


Tepat jam 9.30 malam waktu Malaysia, Pegawai Pengurus Pilihanraya Kecil P36, Wan Mustapha Wan Hassan, telah mengumumkan secara rasmi keputusan pilihanraya yang berlangsung hari ini. Calon PAS memenangi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu dengan majoriti 2,631 undi. Calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut mendapat 32,883 undi manakala calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid mendapat 30,252 undi. Calon bebas, Azharudin Mamat pula mendapat 193 undi sahaja.

Walau apa pun keputusan pilihanraya ini, tidak merubah keadaan terlalu besar dalam politikus negara, namun dari satu sudut, maruah BN semakin goyah memandangkan tewas kali kedua dalam pilihanraya kecil selepas malu besar di Pilihanraya Umum tahun sudah. Kekalahan BN ini juga sedikit mencabar kredibiliti Datuk Najib dalam usaha mengembalikan kekuatan BN dan sebelum beliau menaiki takhta sebagai Perdana Menteri Malaysia Mac ini.

Dari segi statistik pula, kemenangan PAS di P36 ini semakin kukuh memandangkan mereka mendapat majoriti yang lebih besar berbanding kekalahan mereka yang lepas. Adakah faktor calon?Atau faktor isu semasa? Bagi saya, untuk kali ini, isu semasa kurang hangat selain daripada royalti minyak Terengganu. Mungkin calon yang diketengahkan oleh BN kurang berpotensi seperti YB Razali Ismail dan calon PAS pula merupakan aset yang baik bagi masyarakat. Adakah 5 penggal beliau memegang amanah sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri tidak cukup membuktikan bahawa beliau seorang pemimpin yang berkaliber?

Selamat menjalankan tugas buat YB Wahid Endut, ahli parlimen Kuala Terengganu yang baru.Sesungguhnya amanah itu adalah untuk ahlinya!


"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

0 Comments to "Selamat Menjalankan Tugas~"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft