Masa Depan

" Enta, kalau ana tanya jangan marah."

"Enta nak tanya apa, tanyalah."

"Enta tak sedih ke duduk sini lama-lama?"


Kita semua ada perasaan. Mula-mula memang sedih. Tapi bila fikir-fikir balik, ini semua ketentuan ALLAH. Apapun yang terjadi, kuatkan diri dan bersangka baiklah dengan ALLAH. Itu yang terbaik.

Kalau kita dah fikir masak-masak tentang masa depan kita, insyaALLAH semuanya akan jadi baik. Walaupun terpaksa duduk lebih lama di sini, sebenarnya kita sedang menuju kepada masa depan dan matlamat yang telah kita tetapkan. Proses itu tetap berjalan.

Saya sedang belajar untuk mengenali sebuah kehidupan. Saya sedang belajar untuk menjadi seorang manusia. Saya tidak berharap diri saya menjadi yang terbaik di kalangan masyarakat, cumanya saya berharap agar masyarakat mendapat yang terbaik dari diri saya.


"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

14 Comments to "Masa Depan"

  1. huhu..bgusla..ana mmg bangga la ngn enta ni..truskan usaha enta..
    pepon,yg pnting jgn lper kuarga kt mesia ek..

  2. Anonymous

    Pabila langit hitam
    usah disoal mengapa kelam.
    Mungkin dibalik awan
    tersembunyi kerlipan bintang.
    Teruskan!

  3. This comment has been removed by the author.
  4. ++hamizaizuddin, mekasih enta..kawan2 merupakan faktor penting utk diri ana lebih kuat menuju matlamat ana..insyaALLAH keluarga xmungkin dilupa..

  5. "Saya tidak berharap diri saya menjadi yang terbaik di kalangan masyarakat, cuma saya berharap agar masyarakat mendapat yang terbaik dari diri saya"

    terkesan dengan ayat ini..
    benar sekali.

  6. ++Farah Imani, terima kasih. Teruskan perkongsian ilmiah saudari..Barakallahufiik.=D

  7. ekram, kes hang menangis dalam tandas masa first datng tu abg rahsiakan je la ek..muahahahaha...!!!

  8. ++shahiddan kurang best, hoho..tak baek reka citer bang!!

  9. Seperti terendus satu kejadian airmata. Apakah yang telah terjadi? benarkah andaianku kalau mengatakan... Ghairu Mustaufin?

  10. ++alfannani, xde pape la abang acek..ok jer..bese2..ceria3=D

  11. yang terbaik tak semestinya sempurna..

  12. This comment has been removed by the author.
  13. ++Saya, saya setuju dengan saya..adus apa ni..saya dah peninglah saya..eheh..

  14. Anonymous

    ini baru ujian kecil..xakan dah sedih kot..Allah dh bg byk nikmat..so,sesekali biarkan DIA uji kita,supaya kita x alpa..dekatkan diri pd Allah.

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft