Kenali Yahudi [Part 1]

Saya mendapat bahan perkongsian ini dari sebuah grup. Tulisan ini diambil dari Dr. Stephen Carr Leon. Di sini saya cuba merumuskan nota-nota yang ingin disampaikan oleh beliau. Untuk kali ini, saya cuba menganalisis proses pendidikan mereka di awal permulaan kehamilan dan pemakanan. Bukan mahu mengagungkan mereka, cuma sekadar mahu mengetahui rahsia-rahsia mereka. Buang yang keruh, ambil yang jernih. Semoga bermanfaat.

1. Yahudi Mengawal Dunia

Memang tidak dapat dinafikan, ramai cendekiawan berbangsa Yahudi, dari pelbagai bidang; kejuruteraan, muzik, saintis dan yang paling tersohor ialah perniagaan. Hampir 70% perniagaan di dunia ini dikuasai oleh kaum Yahudi; dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman dan sebagainya.

2. Persiapan Awal Melahirkan Zuriat

Di Israel, setelah mengetahui si ibu sedang mengandung, si ibu akan sering menyanyi dan bermain piano. Pasangan yang akan menerima cahaya mata ini juga akan membeli buku matematik dan akan menyelesaikan masalah matematik itu bersama-sama sehinggalah bayi mereka dilahirkan. Hal ini kerana bagi melatih dan mengembangkan otak anak mereka yang masih di dalam kandungan.

3. Pemakanan Awal Hamil

Di pagi hari, mereka gemar sekali mengambil kacang badam dan kurma bersama susu, dan untuk tengahari pula, makanan utama mereka adalah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul badam dan berbagai jenis kekacang. Badam merupakan makanan rutin mereka.

Daging ikan (fillet) sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan sebenarnya mengandungi bahan kimia yang dapat merosakkan perkembangan dan penumbuhan otak anak di dalam kandungan. Inilah adat bangsa Yahudi ketika mengandung dan sudah menjadi semacam kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.

Mereka juga biasanya tidak akan mengambil daging jika ada ikan, kerana menurut mereka, campuran daging dan ikan tidak bagus dimakan bersama.

Sebelum memakan hidangan utama, biasanya mereka terlebih dahulu mengambil buah-buahan. Jangan terperanjat jika anda diundang ke rumah Yahudi, anda akan dihidangkan dengan buah-buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan karbohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah-buahan akan menyebabkan kita akan merasa mudah mengantuk dan lemah serta sukar untuk memahami pelajaran di sekolah.



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut.."

2 Comments to "Kenali Yahudi [Part 1]"

  1. salam..

    info yg bagus. ustaz ikram,kalau boleh, perbanyakkan perkongsian maklumat ttg yahudi ni. ambo mmg tgh duk kaji ttg zionis skrg ni..

    k keep ur work..

    salam

  2. Anonymous

    salam.nice artical...lps ni kongsi lagi..

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft