Ulama' dan Profesional Adalah SATU~



Perbincangan mengenai isu golongan Ulama' dan Profesional memenuhi muka depan akhbar beberapa ketika lalu. Hangat? Mungkin kerana media nasional yang suka menghangatkan (melagakan) perbahasan ini.

Saya bersama pendapat Tuan Guru Nik Aziz bin Nik Mat mengenai persoalan kepimpinan Ulama' dan Profesional ini. Juga di sini saya sertakan bersama pautan artikel TG Nik Aziz dan juga Dr.MAZA berkenaan isu ini.

1) Usah Bezakan Ulama' dan Profesional - TGNA
2) Ulama' atau Profesional jadi Pemimpin? - Dr.MAZA

Kesimpulannya bagi saya, pengagihan status Ulama' dan Profesional ini adalah salah satu kesan daripada sekularisme yang menyerang umat Islam bermula dari sistem pendidikan kita terutama di Malaysia ini. Jangan berselisih sesama sendiri wahai pejuang-pejuang. Kita adalah satu umat, kita punya satu matlamat. Saya bukanlah orang politik, tetapi saya adalah seorang Islam.~


"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut."

0 Comments to "Ulama' dan Profesional Adalah SATU~"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft