Maher Zain : Save The Soul

Sekarang ini semua bercakap mengenai kedatangan Maher Zain ke Malaysia. Bukan mengenai kedatangan Nubhan ke Morocco. Di sini saya ingin menyatakan sedikit kebanggaan saya terhadap fenomena yang dicipta oleh penyanyi kelahiran Lubnan yang membesar di Sweden, Maher Zain untuk dunia hiburan Islam yang lebih kontemporari, masih boleh diterima banyak pihak dan memberi manfaat kepada pendengar. Mungkin boleh menjadi idola dan figura yang baik untuk remaja masa kini.

Tahniah kepada Inteam Records yang berusaha untuk membawa Maher Zain ke Malaysia. Setidak-tidaknya mampu menyegarkan kembali industri nasyid Malaysia yang lesu akhir-akhir ini. Kumpulan nasyid tumbuh macam kes buang anak, namun fenomenanya tidak dirasai. Mungkin boleh dikatakan sebagai 'syok sendiri'. Maaf kalau istilah ini tidak sesuai digunakan namun kebanjiran penansyid-penasyid sekarang tidak mampu mengubah masyarakat untuk beralih kepada hiburan alternatif ini.

MZ ditemuramah di Ikim.FM. Sempat dengar temuramahnya dari sini melalui internet

Raihan, Rabbani, Hijjaz, Mirwana, In-Team itu sudah melepasi zaman-zaman silam. Ada juga isu-isu yang tidak patut berlaku dalam kumpulan nasyid sendiri yang boleh menjatuhkan kumpulan nasyid keseluruhannya. Rakyat Malaysia mungkin melihat penasyid-penasyid adalah dari golongan ustaz-ustaz. Sejauh mana kumpulan nasyid di Malaysia mampu mencipta fenomena hiburan islamik dan memperjuangkan idealisme mereka sebagai penghibur yang memegang prinsip Islam.

Faizal Tahir sudah membuktikannya! Bekas ahli kumpulan Mirwana yang berjaya mencipta fenomena tersendiri namun bukan dalam bidang nasyid tetapi pop rock. Maher Zain adalah ahli muzik yang mampu mencipta lagu dan menyanyikan sendiri lagu beliau. Semoga Maher Zain mampu memberi secebis rasa untuk mengubah hati-hati yang masih mendengar dan melihat, InsyaALLAH=)

Rezeki MZ di Malaysia dapat cenderahati dari Proton



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut"

0 Comments to "Maher Zain : Save The Soul"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft