Kiter ader care kiter..



Assalamualaikum..w.b.t.

Tengah rajin2 ni, aku nk post gk la kat blog aku ni walau xdop nape pon nk kabo sbenornyer..(mentang2 ader blog baru..haha) ari ni ader 2 exam syafawi(lisan)..mcm kebiasaan, kalu syafawi kat morocco ni, tnggu dari pagi, petang baru sampai turn kiter..sbb malas nk berebut dgn arab..tu pon kalu ader rezeki..ader tu sampai kne tangguh untuk keesokannya plak walaupun dah tnggu dari pagi..petang baru tahu kena turn esk..haha..ni la cabaran blajar kat sini..mcm best jer kan..:p

tadi kat jamiah, mse kitorang sembang2 pasal result exam kitorg yg agak teruk ni..(nahu..asas pon aku mrangkak lagi..haha), ader la sorg hamba ALLAH tu kater mustawa(tahap/peringkat) kitorang rendah..ishk..mmg aku xleh terime la..bukan pasal xleh trime kritikan die, cume care die tu yang buat kitorang(shbat2 malaysia sekelas nge aku la...) panas skit tu...berlagak giler.. mcm la die best sangat..haha..nasib baik kami buat2 tak layan jer, tp dalam hati..sabor jer la..dah la aku x makan dari pagi..(xder kaitan lgsung mrh ngan lapor..)aku bukan ape, nk tegur tu aku xmarah, cme uslub die jer kurang betul..kan ALLAH dah ajar care kiter nk tegur org..

"Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan peringatan yang baik dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk. "(An-Nahl:125)

Aku mls la nk syarah bnyk2 plak psl ni kat sini..skadar nk beringat kepada diri aku sndiri terutamanyer & sahabat2 sklian bahawa kite kne jaga uslub dakwah kiter..lebih2 lagi kalu berdepan dengan masyarakat yg bukan dari bidang agama..bahaya..silap2 blh merugikan agame kite jer..dah banyak kes camni berlaku disebabkan silap kiter sndiri..kiter sumer kan pendakwah..(mcm best jer kan aku ceramah..baru korang knal aku..haha..)

Sampai rumah lebih kurang kul 8.30mlm..mmg catat rekod daa..hari paling lewat aku balik dari jamiah..rehat2 jap, tengok2 internet jap, makan2 jap pastu aku tengok2 kalendar sket, rupe2nyer dah nk akhir bulan disember dah, tp yg lebih besar, dah akhir tahun 2007 daa..haha..skjap jer raser..bese time2 camni, sibuk la nk kemaskini kewangan(bayar duet rumah, api, air, internet, makan..)..dan yang lebih aku ptut sibuk adalah muhasabah diri aku ni..dah nk dekat 2 bulan duk sini, ape yg dah aku dapat, ape yg ptut aku ubah dan apa yg aku ptut buat..tp bukan utk nisbah 2 bulan jer aku duk sini, tp utk 18 tahun dah aku hidup di dunia ini...#



-no perfect person-
0038am

0 Comments to "Kiter ader care kiter.."

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft