Inilah Kehidupan..



Assalamualaikum w.b.t.

Segala Puji bagi ALLAH yg telah menyelamatkan aku dari tragedi yang tak diingini oleh semua orang ketika aku nak melintas jalan balik dari Qamrah tadi dengan berwasilahkan seorang pakcik tua.Aku mengerti dengan lebih jelas makna kesyukuran itu kerana jika ALLAH tidak menghantar pakcik itu kepada aku, mungkin sekarang ini aku sedang berada di Hospital Ibnu Sina dengan balutan2 di kepala dan anggota2 lain.Alhamdulillah..

Ahli rumahku tidak tahu akan perkara ini melainkan jika diorang ada membaca tulisan karut aku ini..tetapi aku sedar siapalah aku dimata mereka..kurang berminat untuk aku membuka mulut di teratak ini sampai ada ketika berhubung dengan YM untuk menyatakan sesuatu walaupun duduk sebumbung..aku lebih selesa diam dalam banyak hal..mungkin hanya sekadar pembantu untuk gelak sama jika ada lawak2 jenaka di kalangan kami..tetapi ada tempat kita perlu bersuara..

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? -Al-Ankabut:2-

Banyak dugaan yang aku lalui di rumahku semenjak dua menjak ini..tapi aku yakin pasti ada hikmah disebalik kejadian yang berlaku.Mungkin ALLAH nak mentarbiah diri aku ini erti kehidupan yang sebenar..ada manis, ada masam, ada pahit, ada tawar dan sekali sekala masin pun ada..Banyak lagi kelemahan yang aku perlu baiki dan banyak lagi perkara yang perlu aku pelajari..tapi aku tidak mampu untuk mempelajari kehidupan ini berseorangan..Aku perlukan 'cermin' untuk membaiki diri aku ini.Maafkanlah kesilapanku selama ini..Tegurlah diri ini dengan berhikmah..banyak cara untuk mendapatkan ilmu..mungkin dengan kuliah, pembacaan, pengalaman dan kesilapan yang kita lakukan juga mampu memberi ilmu kepada kita, terutamanya diri aku ini.Inilah kehidupan...#





-no perfect person-
1151am
6 Muharam 1429

0 Comments to "Inilah Kehidupan.."

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft