Malaysian Typing Speedtest

51 perkataan

Speed test

Ini adalah satu program yang dibuat untuk rakyat Malaysia bagi menguji tahap sejauh mana kepantasan seseorang itu menaip perkataan-perkataan yang biasa digunakan dalam Bahasa Melayu seharian.


Teringat ketika kelas komputer ketika saya di SMKA Sheikh Abdul Malek semasa tingkatan 2; kalau tidak silap saya. Kelas yang dikendalikan oleh Cikgu Yusuf untuk semua pelajar asrama. Ujian pertama menaip yang pernah saya tempuhi. Sangat geram kerana ketika itu saya memang buta komputer. Satu-satu keyboardnya ditekan. Teliti pun masih salah! Masa itu, tengok budak Syed Mohd Muhibullah menaip punyalah santai habis! Budak Kampung Paloh dah maju masa tu.


Budak Kampung Durian Burung terkebelakang sikit barangkali. Nama kampung pun dah pelik dah. Tapi Durian Burung tetap menarik. Itulah tempat saya membesar mengenal dunia. Sekarang ini dah pindah kawasan bandar sikit. Bukanlah terlalu bandar pun, tapi kalau sesat di tengah-tengah bandaraya Kuala Terengganu tu, boleh la hubungi saya. InsyaALLAH saya bawa minum air teh Morocco bersama biskut jagung di rumah saya dulu. Tak mahal pun, RM 5 sahaja sekepala. Harga kawan-kawan RM 10 sahaja. Tak banyak mana pun.


Saya sudah mencuba, anda pula bagaimana? Saya menaip terlalu lambat. Baru saya tahu kenapa saya tidak layak menjadi timbalan kepada Rahim. Kalau anda lebih daripada saya, tolong bagitahu ya! Nanti saya bagi belanja makan biskut Marie. Selamat Mencuba. Acu cuba try test~



"Tertutup Jangan Terlalu Jumud, Terbuka Jangan Sampai Hanyut"

2 Comments to "Malaysian Typing Speedtest"

© Copyright Reserved ||::ekramhakim.com::|| | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft